Vad är målet med träningen?

crosstrainerNu när jag börjat träna på SATS igen så undrar jag vad jag ska sätta för mål. Första målet är minus 6,6 kilo, dvs ner till 80 kg jämnt. Men det känns inte så långsiktigt. Det borde vara klart innan jul. Sen får jag kanske göra om det igen efteråt 🙂

Jag har inte bestämt mig för om jag ska gå på LCHF igen eller försöka hålla en mer ”allmän” diet. Trots alla negativa skriverier i tidningarna så sjönk både kolestrol och triglyceridvärdena på mig förra gången jag körde LCHF. Men jag saknar brödet och under sommaren så ville jag också kunna dricka öl och äta glass. Därför lämnade jag dieten och mina 81,8 blev snabbt 86,6. Samtidigt ska sägas att jag är varken betald eller obetald lobbyist för fettindustrin så jag kan mycket väl bestämma mig för att prova en annan diet,så länge det funkar.

Nu ska jag ner till 80 kg före jul och en del av de kilon som blir kvar ska uppgraderas från fett till muskler. Jag råkade se ett två år gammalt foto på mig själv och även om jag inte var extremt vältränad så såg jag skillnad. Dags att återgå till minst den nivån jag hade efter några års träning.

Då jag vaknade med ryggskott igår så fick det bli crosstrainer igår och efter ett naprapatbesök idag så blir det nog samma idag. Sen hoppas jag kunna komma igång med lite vikter också. Hellre starta mjukt än att börja med att vika ner sig för lite ont i ryggen. Nu kör vi.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: