Nixar gärna automatiska undersökningar.

TelefonMan kan nixa sig från samtal i försäljningssyfte. Så långt är allt väl. Men jag saknar en möjlighet att slippa alla automatiska telefonuppringningar – oavsett syfte. Det som specifikt stör mig är att man numera knappt kan ha kontakt med något företag eller myndighet utan att de ska kräva min hjälp (utan ersättning så klart) för att utvärdera deras verksamhet.

Jag är inte intresserad av att efter att ha suttit 30 minuter i telefonkö och pratat 20 sekunder med någon underbetald person på en kundtjänst att då också få ett samtal efteråt som jag ska svara på och med knapptryckningar utvärdera det korta samtal jag just haft.

Tyvärr kan man inte nixa sig mot det. Samma sak är det med alla de webbsidor som vid mitt första besök skickar upp en pop-upruta och ber mig utvärdera sidan – innan jag ens har besökt den. Skärpning för helvete. Respektera besökares och kunders tid. Det tipset ger jag generellt. I övrigt kan alla som gör automatiska undersökningar glömma min medverkan. Det gäller också dagis, landsting etc som efter varje kontakt ska skicka en massa anonyma brev där de vill ha hjälp med utvärderingen. Anställ personal i vård och omsorg istället för att bygga program för att bara mäta och mäta och mäta.

Vill ni veta vad jag tycker så får ni låta en människa fråga mig. Först när ni anser att det är värt er tid för att få veta vad jag tycker kommer jag att tycka att det är värt min tid. Annars får ni hålla till godo med automatsvaret ovan. ”Skärpning för helvete. Respektera besökares och kunders tid. Det tipset ger jag generellt.

 

En reaktion på “Nixar gärna automatiska undersökningar.”

  1. Vill ni veta vad jag tycker så får ni låta en människa fråga mig. Först när ni anser att det är värt er tid för att få veta vad jag tycker kommer jag att tycka att det är värt min tid. Annars får ni hålla till godo med automatsvaret ovan. ”Skärpning för helvete. Respektera besökares och kunders tid. Det tipset ger jag generellt.”

    Instämmer.

Kommentera